Laman Utama

Jumaat, 26 Mac 2010

anak2ku di sekolah...

ni plak perbincangan ummi dgn cikgu musa perihal nak tackle pljr2 laki bermasalah...
ya Allah berikanlah hambuMu ini kekuatan...
lemah-lembutkan lidahku utk berkata2
lemah-lembutkan hati mereka dgn perkataanku
dapatlah mereka jatuh dan patuh
pada perintah agama MU..
dan jgnlah ENGKAU timbulkan perasaan ujub dan sombong dlm hatiku ini.

Ismeehan Yusoff March 10 at 5:02pm
salam cikgu musa..

camana saya, (kaunselor puan) bleh tlg pelajar2 laki khasnya yg problematic/ kes high risk?

tadi wak perjumpaan dgn 15 pljr lelaki high risk tg.2.. saya mulakan dgn zikir... then tunjuk tayangan video + video kematian. then jamu makan kek coklat (hahahah... wakk diri tau?).. then tandatgn borang akujanji...

what else... yg bleh dibuat...?

mohon belas ehsan..
ismeehan dmas.
Musa Awang March 10 at 8:33pm
Saya buat pun lebih kurang gitu juga.. Nexy appt bulan depan, nak ajak dia orang solat tobat.. lepas tu cerita sikit perjalanan selepas mati.. tak tau arr guane penerimaan dia orang.
Next appt.. nak ajak turun ke padang, bagi dia orang memanah lawan dengan calon memanah Serindu. Harap-harap dia orang dapat faham... kita cuba berkawan dengan dia.
Lepas tu.. tunjuk jalan masa depan kerjaya... bidang kemahiran/ Kita cuba buat mereka faham... jangan berputus asa.
Penat kita layan mereka tu.. terutama sekali jenis yang tidak mahu tolong diri sendiri. Mereka barangkali akan menghargai kita.. 5 tahun lagi selepas mereka meninggalkan sekolah.
Ikhlaskan hati Ismeehan.. Kalaupun mereka tidak melihat usaha kita, Allah tidak sekali-kali akan memalingkan WAJAHNYA dari kita.
Insyaallah.. kalau pun benih baik yang ditanam tidak tumbuh menjadi pohon rimbun, sekurang0kurangnya kita telah membersihkan sedikit semak sewaktu nak menyemai benih tadi.
Musa Awang March 10 at 8:41pm
Kalu ada masa.. cuba baca buku Alam Barzakh, ada banyak bahan yang boleh dikongsi dengna pelajar. Biasanya pelajar suka sangat dengan cerita ni, terutama sekali kalau kita boleh bercerita dengan baik.
Selain itu, buku Perang Armagedon.. banyak berkongsi ttg tanda kiamat dan peristiwa akhir zaman.. amat membimbangkan saya.
Dan akhir sekali, Buku Kitab HIKAM.. amat mendekatkan diri kita dengan Allah.. amat merendahkan diri kita sebagai hamba Allah. Banyak menulis ttg aliran tasawuf.. tetapi yang ini kena berguru skiit. Paling baik utk mereka yang ingin mendekatkan diri dengan Allah.
Ismeehan Yusoff March 12 at 1:06am
salam cikgu musa..
tima kasih ats pandangan dan idea... insya Allah saya dah 'nampak' apa yg bleh saya buat...
bestnya ada pasukan memanah kat serindu!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan