Laman Utama

Rabu, 14 April 2010

KELOMPOK DISKUSI REMAJA (KDR)



Specially written for musliha miskam..
my ex-roomate!!!!

- KDR ni memang kaunselng kelompok..
- cuma aku komersialkan d mata org.. aku wak iklan promosi dan aku umumkan masa perhimpunan. memang budak akan teruja dan tertanye2.. bendalah apa tu?
- dlm iklan dan pengumuman tu, ada :

1. makna dan kenapa anda perlu join KDR? (pendrive aku rosak. ilang maklumat. kalu tak, bleh bg pd mus)..

cth :
- dpt berbincng dgn sahabat2 dan kaunselor tentang isu remaja
- tingkatkan keyakinann diri
- dll (reka je lah)

2. bilangan ahli kumpulan? - 5-7
- kekadang ada yg lebih. aku belasah je..

3. senarai topik yg teringin nak bincang (buat a senarai ) - make sure ada borang permohonan.. sebab nak suruh diorang tick.

- pengurusan masa
- stres
- cinta
-kemahiran belajar
- peribadi
-kecantikan
- dan lain2.

then prepare ah hadiah sikit..
budak2 mesti hepi... buat bookmark ok dah..
kalu ada buget, gula2 pun jadi..

mesti budak2 lain nak join jugak bila nampak kawan2 dia n balik dr bilik kaunslg dan ada gula2 dlm plastik comel.. insya aLLAH.

3 thn sebelum n.. aku wak pertemuan ms time diorang PJ @ subjek yg tak berat sgt...

last year, byk sgt group plus aku beranak, tak sempat jumpa semua group.. sian diorang..

- so thn n, aku nak try wak perjumpaan sekali gus. cth : 7 kumpulan pd masa serentak..

- aku nak buat under Kelab Kerjaya..

utk sesi pagi - hari rabu jam 3 ptg..
sesi petang - rabu jam 11 pg.

masa perjumpaan, diorang dok dlm kumpulan masing2 (ala2 LDK la pulak ye? hmmmm)..

then aku bagi topik utk bincang...

lagi best kalu dah ada prs yg berkaliber... belum abis training lg prs aku...

insya ALLAH...

INOVASI AKU 2 THN KEBELAKANGAN...

- outreach.. (buletin kaunseling. jual) tp thn lepas x sempat buat pun..huhuhu...

- download byk2 video youtube (pasal islam ke, miracles of Allah, alam kubur, palestin), simpan utk relief @ program adhoc..

- budak2 kan tak suka ceramah.. lagi budak laki yg dah besar2...
- so bila aku tunjuk video, senyap dewan... (aku banyk tunjuk yg menginsafkan..)
- then after abis 1 video aku ulas/muhasabah/ leteran la sikit..
- so far, cara aku menjadi rasanyer...alhamdulillah
- so kelas relief @ program adhoc, is a NO PROBLEM anymore!!!! alhamdulillah.

cuba ah!!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan